Ismeretterjesztő Előadások

Motiválás – azt hiszem, hogy ezzel a szóval tudom leginkább jellemezni, hogy miért szeretek előadni. A „ragasztás” szó sem lenne rossz, csak ebben a kontextusban egy picit idegenül hangzana. Még akkor is, ha a célom az előadások során az, hogy az ismeretanyag mellett némi lelkesedést, lendületet, jó kedvet is át tudjak „ragasztani” a hallgatóságra. – talán tényleg jobb lesz, ha a motiválás szónál maradok a jövőben…

Kiszakítás – igaz, ez nem annyira szép szó, de hatásos jelzője a hétköznapok ragadós sodrásából való kiszakadásnak.

Ismeretterjesztés – erre lehet számítani, főleg ami a természetföldrajzot illeti, ráadásul nagykanállal. 

RENDHAGYÓ FÖLDRAJZÓRÁK

Ha vissza gondolok az általános iskolás éveimre, tisztán látom, hogy nekem az izgalom jelentett mindent. Ködbe vesznek a környezetismeret, a történelem, az irodalom órán tanultak és szinte csak annyi maradt meg, hogy a padban ülve a barátokkal együtt vártuk a szünetet jelző csengő hangját, ami 10-15 percre szabadságot, már-már felhatalmazást jelentett számunkra, hogy mehessünk játszani az aulába, rohangálni a folyosóra, vagy éppen hógolyózni télen az udvarra az „Á-sokkal”. Ezek mellett emlékszem még arra is, amikor az iskolában valami máshogy történt a megszokottnál; ha jött a védőnéni szurizni, ha kirándulni mentünk a botanikus kertbe, vagy ha éppen valaki idegen érkezett hozzánk mesélni valami különös dologról. Ezek voltak az igazi maradandó élmények, amelyek a mai napig is elkísérnek.

„Hivatástudatom” mellett ezért fontosnak érzem, hogy rendhagyó földrajzórák keretén belül meséljek utazásokról, expedíciókról, természetről, az emberről és az élményekről, hozzájárulva ezzel egy kicsit az általános- és középiskolai diákság „jövőbeli emlékeihez”.

Online Előadások

Senki sem gondolta volna, hogy a 2020-as és 2021-es évek történései ilyen komoly változásokat hoznak az életünkbe. Mindannyian új kihívásokkal találtuk szembe magukat; az iskolai oktatók, a kulturális élet szervezői és az ismeretterjesztő színterek képviselői is.

A különböző online platformok gyors fejlődésével lehetővé vált, hogy a társas kapcsolatok korlátozása alatt is a kulturális intézmények „élő” kapcsolatot tudjanak tartani a közönségükkel, az iskolai oktatók pedig a diáksággal. Az online előadások előnyei közé tartozik, hogy stabil internet kapcsolat mellett bárhonnan kivitelezhető, de ami talán fontosabb, hogy a korlátozások alatt is lehetőséget nyújt igényes és változatos program lebonyolítására.